mandag 25. juni 2012

Her er min iris - et vårtegn og en fotograf som var litt for sen.

Anne på Moseplassen kom med en utfordring her om dagen - vis meg din iris.

Her er en liten skjønnhet som dukket opp som en av de første budbringerne om hva vi hadde i vente i vår nye hage. 

Jeg lurte fælt på hva som kom opp av jorden- lignet litt på krokus men samtidig ikke. Det var jo ikke mye som hadde vist seg når denne her dukket opp.  Plutselig så stod den der i sin kongeblå prakt .  Se og nyt :)

Men denne miniirisen var bare den første av mange mange gode overraskelse i vår nye hage. 

Hvis noen har et navn på herligheten så legg gjerne igjen en kommentar !





Jeg har en gul iris som nesten var avblomstret da denne utfordingen kom . Det har vært så travle dager at jeg ikke har fått knipset den i sin beste skrud - men her er den andre irisgleden jeg har i hagen min.  Den er litt sammenkrøllet av sommerregn og det ser litt trist ut, men jeg fikk fanget den heldigvis.

Hva heter den ? 





1 kommentar:

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...