onsdag 18. juli 2012

Fuchsia

I en av rundene i vår på Plantasjen falt noen fuchsiastiklinger ned i handlekurven.

Disse ble supplert med stiklinger fra hagemessa.
Slik ser de ut nå - de har stått i skyggen og fått litt for lite gjødsel tror jeg, men jeg synes de har belønnet meg godt.  De trenger nok også en ompotting når jeg ser litt nærmere etter. 

Tårene har vært en kjempesuksess på skyggesiden min og de har virkelig pyntet opp den mørke kroken de står i. 






Den øverste Fuchsia- kjøpt på Plantasjen heter Beacon (Opprett). 


Min favoritt Fuchsia kommer også fra Plantasjen - den heter Lena Dalton (Opprett)


Blomstene er blekrosa , men fylte lilla kronblader.  Kjempesøt variant.








Denne med nesten hvite kronblader ser nesten ut som en ballerina synes jeg - vakker blomst.  Jeg har ikke noe navn på den. Uansett de kostet meg ca 20 kr/stk og egentlig var det en forundringspakke - og jeg ble jo ikke skuffet :))

At noen stilker i jorda kan gi så mye blomsterglede er egentlig helt fantastisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...