tirsdag 15. januar 2013

Alt ligger i detaljene....

Nå er det detaljplanlegging på gang.  Og dere kan være helt sikre på at det er noen diskusjoner på kammerset for tiden.  Kjøkkenet er jo altfor lite til å få plass for alle de finessene jeg ønsker meg.  Det er ikke lett å prioritere bort ting fra ønskelisten når det er selveste drømmekjøkkenet som skal på plass. 

Her er en smakebit fra min Pinterest board for Eplehusets kjøkken. Bilder av små lure ting som jeg har funnet rundt omkring på nettet.  Mye er fra houzz.com og bhg.com, bildene ligger på Pinterest og derfra kan man bare følge linken til det orginale nettstedet.

Bokhylle til kokebøkene tror jeg vi får plass til ved siden av kjøleskapet.
Det er ikke så mye overskapplass i mitt nye kjøkken- men kanskje kan det bli mulig med skap over kjøleskapet til bakeplater, skjærebrett og andre brett?
Kenwooden som jeg bare elsker, er ingen skjønnhet for benken - kanskje får jeg et skap med sjalusidør eller en annen dør å skjule den bak?
Hundemat oppbevaring - var ikke den skuffen smart?
Spiseplass for hunden - den var også veldig kul, syntes jeg.
Og så er den tingen jeg irriterer meg mest over av alt - nemlig lokkene til kjelene ... De lever sitt eget liv og tar opp masse plass når jeg stabler kjelene oppi hverandre.
Sist men ikke minst - kjøkkenet fungerer som en kommandosentral i huset vårt - det er der alle skolepapirer kommer innom, og der jeg alltid mangler en penn....  Fint med en lite 'minikontor' inni et skap. 

Vel, nå gjenstår det bare å finne en kjøkkenleverandør som kan levere disse tingene. 



 

4 kommentarer:

  1. Hi! I love the photos! Pinterest is great for planning! I also pinned a bookcase. I will have some open shelving, which I might use for cookbooks, but it is a small kitchen, so I will have to wait and see. There are so many details to consider aren't there?

    SvarSlett
    Svar
    1. True, there is a lot of things to keep in mind when refurbishing a kitchen. Now the plumbers and electrician have been around to prepare electrics and pipes for closing the floors. We are moving forward and things are going according to plans for now.

      Slett
  2. Fine løsninger. Hundematskuffe? Hadde vært noe for de labradorene vi hadde før :) Hadde nok måtte limt igjen skuffa :)
    Fin torsdag til deg.

    SvarSlett
  3. Takk, det gjenstår å se om vi får gjennomført alle disse små detaljene da ;)

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...