søndag 17. mars 2013

Blå svale blomster

De første blomstene som hilste på oss den første våren i Eplehagen var blå, og så fortsatte det med  mye mer i blå nyanser.  Jeg har tepper av hageputer som renner ned skråningen , med mange mange blå scilla  og perlehyasint som freidige strå innimellom.  Lilla syrin som dufter herlig litt senere. Floks og klematis er også på plass i hagen.

Her er en liten blå kollasje - og jo mer jeg ser på den, jo mer blå skjønnhet ønsker jeg meg.  Disse fargenyansene hører til i en cottage garden.

Klikk på linken for å se mine gule glade blomster.


11 kommentarer:

  1. Skønne billeder! Og vi trænger til sådan nogle billeder i disse dage. Meteororlogerne lover snestorm over Danmark i næste uge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Får håpe at meterologene spår feil vær - det er tid for vår nå.

      Slett
  2. Herlige bilder! Det finnes så mye fint i blått :-) De muntrer opp i snøværet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er iallefall veldig koselig å se gjennom fjorårets hagebilder når det er litt for hvitt ute. - det blir nok vår snart og da blir det ikke tid til å pusle med bildene på dataen.

      Slett
  3. Det er umulig å få nok blått i hagen:) En herlig collage du har laget. Den gjorde godt å se på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk , det kommer noen fler kollasjer etterhvert, Følg med :)

      Slett
  4. Nydelige blå blomster. Kjenner kor det kriblar etter å få starte opp i hagen når eg ser slike flotte blomster.
    God ettermiddag.

    SvarSlett
  5. Takk MarJE - jeg kan nesten ikke vente til det blir bart...

    SvarSlett
  6. Å så masse fantastiske blomar du viser her :)
    Å, men eg gledar meg til vår og sommar!

    SvarSlett
  7. Herlige farhe-collage du har laget!...masse godbiter til en cottegehage:)
    Håper vi kan starte opp ute snart:)
    God søndag:))

    SvarSlett
  8. Mye flott i blått:)
    Den stemoren var nydelig!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...