mandag 17. juni 2013

Blomster med nytt kamera

Jeg har fått meg et nytt supert kamera som jeg har lekt meg litt med i hagen i går.  Mitt gamle funket ikke på veldig nært hold, men nå har jeg fått et kamera med god makro.  Det er nok godt på andre ting, men det må jeg finne utav etterhvert.  Under er iallefall resultatet av den første runden i hagen med nyanskaffelsen.
 
 
 
Akeleier kommer nå i blomst i tur og orden.



Rød vrihassel og gammeldagse dagliljer var en herlig kombinasjon.


Duftskjærminen er igang og det dufter fantastisk godt. 


De gamle gule irisene gjør seg mot en gammel epletrestamme.  De fikk litt mer luft rundt seg etter at forsythiakrattet ble redusert til en tredjedel.


Blodstorkenebb og filtarve - koselig sammen. 


Humlene jobber på i Eplehagen. De frysetørkede rododenronene gleder med masse blomster. 

6 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Gratulerer med nytt kamera!

    Humlene jobber som bare det her også, så det er et godt tegn.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nytt kamera. Kan veldig godt se at du har hatt det morsomt med å finne nydelige motiver. Blodstorkenebb og filtarve er veldig vakre sammen. Anne

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder med ditt nye kamera...Gratulerer!!
    Mykje fin blomstring hjå deg og herlig med mange humler i hagen. Håper det går bra med dei slik at dei får surre vidare.
    Ha det fint, frå MarJE.

    SvarSlett
  4. Vakker blomstring du har fanget med ditt nye kamera :) Foto er gøy, men dessverre strekker ikke tiden til for all den eksperimenteringen med kameraet jeg ønsker.

    SvarSlett
  5. Så fint det ble med nytt kamera. Ja det er jo
    viktig hvis man ønsker fine bilder, at kameraet er bra.
    Gratulerer og ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Takk, for søte kommentarer. Det å ta blomsterbilder er vel av de mer sære ting å fotografere, eller kanskje ikke ? :) Jeg ble mer og mer irritert på at jeg måtte være så langt unna motivet med mitt gamle kamera. Zoomet jeg så økte lukkertiden og så veldig stø på hånden er jeg ikke. Akeleiene er spesielt vanskelig å fotografere fordi blomsterhodene er så svevende og bakgrunnen blir skarp, men ikke hovedmotivet. Håper at jeg kan leke meg litt i ferien for jeg har mye å lære :))

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...