torsdag 1. mai 2014

For en fantastisk dag






































Dette går unna - her er litt av det som er å se i hagen 1. mai.

Det gror og det gror - men nå må jeg snart ha litt regn.  Det begynner å bli veldig tørt i skråningen jeg bor i.

I dag har vi holdt på ute i hagen hele familien.  Jr.  skrudde hyller til glassverandaen og første vask av lystkroken, frøkna luket løvetann - hun skulle få én krone for hver rot hun fikk opp - det kostet mamma 500,- og hun er bare halvveis...   Det er ikke alt som er like strøkent i Eplehagen. Husfar har tatt vanskuddene fra de siste par epletrærne for i år og fikset den ene trappen.

 Mor i huset måtte sage ned en einer full av rød sopp og jeg skal si at den soppen hadde blitt større siden i fjor.  Så med tungt hjerte fjernet jeg den.  Jeg har ryddet i Rugosakrattet, mye var veldig dødt.  Frisert og klippet litt rundt omkring. Samlet sammen kvist og kvast til to enorme hauger.   Omorganisert glassverandaen med de nye hyllene.  OG HVER FIBER i kroppen kjenner at jeg har holdt på i dag.

Uansett jeg kommer innom til den ene og den andre når det blir en regnværsdag :)
 
Er det forresten noe som skal på CFS om 3 uker ?

Ha en fortsatt god helg !


1 kommentar:

  1. Så flinke dere har vært! Skulle gjerne hatt noen som dro opp løvetann her også... ;-)
    Flotte bilder!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...