tirsdag 30. mai 2017

Aquiliegia 'William Guinness'



Endelig fikk jeg den til.  Ettersom jeg er usedvanlig dårlig i å passe på små frøplanter på våren så er ren flaks at jeg faktisk får fram planter som kommer i blomst.  Her er resulatet fra et par år gammel frøsådd.  Aquiliegia 'William Guinness'.

Dette er en frøvariant av aquilegia vulgaris med veldig mørke/sorte blomster som jeg synes der veldig stilig.

Det holder som grunn til å fortsette å så, eller hva ?

Det er noen flere akeleier som også står klare til sin første blomstring i Eplehagen. Følg med , følg med.  

3 kommentarer:

  1. Hei. Helt enig. Den var flott. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei Anne Karin.
    Ja, William Guinness er fin med sine dype lillafarger :-) Jeg har, som deg, sådd akeleiefrø rundt om i hagen de siste par årene, så nå dukker veldig mange sorter opp med ulike farger og former. Det er spesielt morsomt når de er avlet frem fra egen sådd! :-D
    Ha en fortsatt riktig fin dag
    Stein

    SvarSlett
  3. Så spennende. Jeg har sådd den også, sammen med andre, men ikke sett blomster ennå, så da venter jeg på noe fint :-). Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Kommentarer er veldig hyggelig å motta.

Juni er her

Duftende syrin har tatt over etter liljekonvallen.  Berberisen konkurrerer litt på baksiden om å ha mest duft.  Det er sommer... Og fo...